Cafeneaua Soarelui · Dezbaterea de Vineri · Jurnal · Jurnal de scris · La plimbare pe străduţă

Inspirația

Știu, ieri nu am deschis Cafeneaua Soarelui  pentru discuția de vineri. Stați liniștiți, nu a fost vorba de niciun incendiu, străduța asta e una virtual-magică, deci nimic rău nu se poate întâmpla. Pur și simplu nu mi se legau cuvintele.

Inspirația mea e o nălucă care apare când vrea ea înconjurată de un fum ce împrăștie parfum de cuvinte. Ieri, oricât am încercat s-o invoc… nu s-a lăsat convinsă.

Și, tocmai din cauza asta, m-am gândit să apelez la ajutorul vostru. Voi ce faceți când inspirația voastră nu vine și totuși vreți neapărat să scrieți ceva? Renunțați la idee și așteptați vremuri mai bune sau… ?

În cazul meu, uneori (și subliniez & bolduiesc uneori) ideile-mi vin după un duș fierbinte, când sunt foarte relaxată… sau noaptea când până și ochii-mi devin grei – e o nălucă un pic cam zuză inspirația asta a mea…

Aveți vreun ritual înainte de a scrie? Eu nu, doar prefer să fiu singură…

Am luat-o razna?

Aștept răspunsurile voastre 🙂

O sâmbătă frumoasă!

18 gânduri despre „Inspirația

  1. Eu mereu am mers pe principiul „creează-ți obiceiuri sănătoase”. Așa că fac zilnic exerciții de scriere, ceea ce duce invariabil la dispariția mitului inspirației. Simt, după câteva zile de exercițiu, că mă mănâncă degetele dacă nu scriu ceva. :))
    Totuși sunt zile în care oricât aș încerca nu sunt capabila să leg două fraze coerente. Fie sunt obosită, tristă ori am o migrena. Și în aceste momente eu nu întind coarda. Le accept ca pe o parte din activitatea mea literară. În fond, sunt o normalitate. De aceea spun să nu te îngrijorezi, ni se întâmplă. 🙂

    1. Și eu scriam zilnic mai de mult, când eram mai tânără un pic (nu că acum aș fi prea bătrână)… doar că acum lucrurile sunt altfel, responsabilități mai mari, job solicitant, ședințe lungi, pfff mi-e dor de zilele alea 🙂 Aveam articole programate cu 2-3 luni înainte, atât de hărnicuță eram, așa că nu-mi făceam griji pentru zilele când inspirația nu mă vizita 😀

  2. Chiar si scriitorii de profesie sufera de „writer’s block”, oricat de „antrenati” ar fi. Cand esti liberal si trebuie sa iti castigi existenta din/prin scris, atunci asta ar putea fi o problema.
    Altfel, de ce sa vrei sa scrii doar pentru ca iti place sa scrii, dar inspiratia nu te inconjoara? Cand ai inspiratie, iei un instrument de scris si asterni pe un suport adecvat ceea ce ti se pare ca merita sa fie notat, mentionat, memorat…
    Cand scrii pe blog, se presupune ca o faci de placere, nu din obligatie, caz in care nu consider necesar a chema muzele in ajutor atunci cand acestea plutesc in propriile visari!
    Ce faci cand afara e ger, dar vrei totusi sa iesi la plimbare? Ce face muncitorul care are de finalizat o lucrare pe aceeasi vreme? El nu prea are de ales, dar tu ai doua posibilitati: fie te imbraci gros spre foarte gros si iesi la plimbarea la care iti va ingheta varful nasului, fie admiri pe fereastra peisajul inghetat (asta ar putea sa te inspire!), bucurandu-te de confortul si caldura caminului.
    Asta e parerea mea de blogger (super)amator.
    Paranteza pe post de post scriptum: as putea posta pe blog comentariul asta, scriind ca a fost inspirat de postarea ta! Si iata inspiratia! 🙂 Inchid paranteza.
    Si acum un post scriptum: vremea mea preferata este cea cu o zi friguroasa de toamna, dar cu soare stralucitor si atmosfera curata si limpede. Dar asta admirata din fotoliu, la caldura, cu muzica potrivita gusturilor mele! 🙂

    1. Ai dreptate 🙂 Pentru mine scrisul e un soi de relaxare, de abandon… aseară aș fi scris, aveam o chef nebun, dar ceva nu se lega sau nu îmi plăcea mie (?!). Am devenit cam pretențioasă cu ce scriu o dată cu vârsta, poate din cauza asta o am pe Astrid încă în draft.

      P.S. Frumos comentariu, ar face un articol grozav – sure you can publish it!

      P.P,S Mi-ai dat un ritual de incantare grozav, mersi 😊

      1. 🙂 Asadar, cand ai chef de scris, dar nu se leaga, scrie! Scrii o ciorna pe care o pui la pastrare, iar cand va fi momentul oportun vei pune cap la cap ideile din ciorna! Ideile nu trebuie sa ramana nescrise pentru ca se pierd! Sunt de notat atunci cand vin! Iar postarea de blog ramane pentru alta data!
        Voi face referire la aceasta postare atunci cand voi avea dispozitia necesara pentru scris si (ca functie logica acest „di”) cand voi avea mediul si instrumentele potrivite (sa fiu in fata calculatorului).
        Iar ca raspuns la PPS, cu mare placere! 🙂

        1. Mulțumesc pentru sfaturi și idei 🙂 știu cum e să fii fără instrumentele necesare… și eu am avut o perioadă fără laptopul personal și decât să mă apuc să scriu la laptopul de serviciu mai bine lipsă (are tastatură AZERTY că așa le place francezilor…)

  3. De cele mai multe ori mă pun în fața foii de hârtie cu un pix/ creion în mână și încep să scriu ce-mi vine prin minte și apoi se conturează o idee. Mi se întâmplă și mie ca și ție să mă lovească inspirația înainte să adorm sau când văd/aud ceva și se produce un click…

Lasă un răspuns

