Biblioteca de pe Străduţă · Cafeneaua Soarelui · La plimbare pe străduţă · Recomandări

Colțișoare livrești de blogosferă

În blogosfera românească există niște colțisoare unde poposesc cu drag pentru a-mi face plinul de energii și cuvinte. De-a lungul timpului v-am prezentat multe astfel de colțișoare dragi mie, dar astăzi m-am gândit să vă prezint locșoarele speciale dedicate cărților pe care le frecventez.

Însă  vreau să vă anunț de la început că nu voi face un top, nu aș putea și nu ăsta e scopul meu – ordinea pentru care am optat este pur alfabetică 🙂 Și încă ceva: am optat pentru blogurile / site-urile care se dedică majoritar cărților, așa ar mai fi multe bloguri care îmi plac și au o rubrică de carte (cum am și eu 🙂 ). Nu am inclus nici revistele online, poate cândva voi face un articol separat.

Să trecem la treabă, deci!

Cărţi ce tind spre infinit – deși spune că mai are de învățat, Cristina scrie niște recenzii geniale (printre cele mai bune din blogosferă aș zice). Articolele ei au consistență, substanță și niște poze absolut geniale (ce sunt tot opera Cristinei). Mi-ar plăcea să scrie mai des totuși…

Delicatese literare – după cum se deduce din titlu, cărțile de-aici sunt de-a dreptul delicioase. Ah, aici mai găsiți și retețe, sfaturi de călătorie… Pe scurt, e un loc drăguț unde intru cu drag și găsesc tot felul de idei.

Dorina Dănilă – Dorina e profesoară de marketing, dar la fel de bine ar putea fi și profă de literatură – una foarte cool. Articolele ei livrești sunt tot timpul surprinzătoare: ba vine cu câte-o idee genială de te miri de unde a scos-o (gen cu furculița literară prin lume sau călătorii pe urmele personajelor de carte), ba îți trântește câte o recomandare de nerefuzat fix în vârful teancului tău nesfârșit de cărți de citit. Și că tot veni vorba de călătorii, nici rubrica de pe blog dedicată acestora nu e de neglijat!

Drumul Vieții – o citesc pe Anto de… ani buni, n-am stat să-i număr. Pe lângă faptul că mi-am luat notițe despre pareting de pe blogul ei (și să nu uit și de retețe), în colțul ei blogosferic cărțile sunt la loc de cinste. Aici găsesc mereu recenzii pertinente – nu din ălea de 3 cuvinte sau pline de laudă – care mă fac să măresc consistent suma lunară alocată cărților pentru că de cele mai multe ori gusturile noastre livrești coincid.

GoodRead.ro – iată un proiect la care am pus umărul cândva. Îmi place tare mult faptul că au evoluat, echipa este mai stabilă și că mulți dintre redactori au crescut frumos din punct de vedere al stilului de redactare.

Hyperliteratura  – punctul de referință al blogosferei literare este, fără urmă de îndoială, Hyperliteratura. Unde găsești cele mai mișto recomandări și cele mai ingenioase articole și campanii livrești? Unde poți descoperi și o altă față a scriitorilor?

Just reading my books – Geo e o altă bookbloggeriță pe care o citesc cu drag. Recenziile ei sunt reușite și interesante. În plus, uneori mai presară printre articolele legate de cărți și frânturi de gânduri.

Life is but a dream – pe Alexandra am descoperit-o acum ceva timp pe când amândouă lucram în același loc… și, uite-așa, am mai adăugat un blog interesant de cărți pe listă. Îmi plac tare mult articolele ei, dar cel mai mult apreciez faptul că promovează scriitorii români contemporani.

Literatură pe tocuri –  îmi place stilul eclectic al site-ului dat de gusturile literare diferite ale membrilor echipei. Îmi mai plac și articolele din celelalte categorii care îi întăresc rolul de site dedicat femeilor infuzat cu literatură.

Praf de stele – blogul ăsta e scris cu pasiune pentru cărți. E  un locșor cald unde poți citi recenzii bine-scrise și de unde te poți alimenta cu idei de lectură și cuvinte frumoase.

Personaje de basm – căminul virtual lui Elenis nu putea lipsi. Recenziile ei sunt migăloase, dar atrăgătoare – de aceea blogul ei trebuie luat în calcul atunci când ești în pană de idei de lectură.

Serial Readers – gașca cititorilor în serie e mereu surprinzătoare. N-aș putea să vă spun cine scrie cele mai reușite recenzii, cine are cele mai interesante idei – fiecare are un alt mod de abordare al literaturii și asta face site-ul ăsta interesant. Totuși, nu pot minți: am zâmbit incredibil de larg când am văzut că a apărut un nou „episod” al jurnalului de librar.

… Și cam astea-s colțișoarele livrești pe care le frecventez. Ale voastre care sunt?

12 gânduri despre „Colțișoare livrești de blogosferă

Lasă un răspuns

