Cafeneaua Soarelui · Dezbaterea de Vineri · La plimbare pe străduţă

Când îmbătrânește o femeie

Cum martie este luna femeilor, mi-am propus ca discuțiile noastre de vineri să se învârtă în jurul femeilor.  Prima întrebare mi-a fost sugerată după ce am recitit în caiețelul meu de citate următoarele rânduri:

Odată mi-a spus că o femeie îmbătrânește când, după ce ajunge acasă, pune ce a cumpărat pe un scaun, pe o canapea și se apucă de ce are de făcut. O femeie este tânără sau încă tânără când, ajungând acasă, îmbracă sau încalță ceea ce a cumpărat și se repede la oglindă să se vadă. – Aurora Liiceanu, Prin Perdea

Voi ce spuneți: când îmbătrânește o femeie?

Eu cred că ea îmbătrânește atunci când miroase mai des a chiftele decât a parfumul preferat. Atunci când vede mai des cel mai mic fir de praf de pe etajere decât rochiile ce stau cuminți în șifonier așteptând să fie purtate la vreo ieșire la restaurant. Atunci când cochetăria stă tristă atârnată într-un cui văzând cum șorțul i-a luat locul.

O femeie îmbătrânește atunci când nu mai știe să zâmbească. Când uită de ea și de micile ritualuri de frumusețe, oricât de insignifiante și inutile ar fi fost.

O femeie nu îmbătrânește cu anii. O femeie îmbătrânește atunci când nu mai primește complimente. O femeie îmbătrânește atunci când uită cu totul de ea și-i pune pe ceilalți înainte…

Voi ce credeți? Când îmbătrânește o femeie?

31 de gânduri despre „Când îmbătrânește o femeie

  1. Of, greu de zis, ai spus multe din ele. Probabil că îmbătrânește atunci când uită că vârsta e doar un număr și își impune să se poarte ca un om „matur”, care nu mai râde din orice, nu se mai bucură de ploaie, de stele și de soare, nu mai e fericită de sărbători și caută doar să facă pregătiri…

  2. Mie îți spun sincer că nu îmi place să mă aranjez . Nu.mi face plăcere să ma pieptan, nici sa stau mai mult de 10 secunde in fața oglinzii. Nu ma machez, nu port rochii. Încă nu ma simt bătrâna, sa stii :)) si miros des a prajituri, pentru ca iubesc sa le fac. Dar nu stiu sa raspund la intrebare. Poate ca un om in general imbatraneste cand nu mai lupta pentru nimic. Cand intervine „eu am facut, sa faca si alții” sau ” la ce imi mai trebuie mie bicicleta? Ce mai fac eu cu ea?”

    1. Aici tine de fiecare 🙂 la final am scris si cateva lucruri care nu tin de aranjat, acum cred ca trebuia sa scriu mai multe… Ai drepate cu ceea ce spui, un om imbatraneste cand i se pare ca nu mai are pentru ce sa se zbata …

  3. Mama mea are peste 80 de ani,însa,discutând zilnic cu ea pe Skype,am impresia ca e mai tânara decât în urma cu 40 de ani si asta pentru ca la anii ei,înca învata sa iubeasca.
    Personal,cred ca o femeie este batrâna,atunci când îsi pierde nobilul sentiment al IUBIRII ABSOLUTE,necunditionate sacrificatoare,fara prejudecati ! 🙂

  4. Uneori ne simţim brusc bătrâne, copleşite de griji sau alte provocări ale vieţii, alteori ne mirăm când descoperim vârsta din cartea de identitate crezându-ne cu mult mai tinere. Cred că depinde tare mult de starea sufletească, de putinţa de a ne bucura de orice… 🙂

  5. In majoritatea celor scrise de tine,zic si eu, ai dreptate. Insa nu pot fi de acord cu doamna Liiceanu.
    Si as putea sa confirm: exista femei care la 20 de ani zici ca au 100…si doamne mature carora nu le-ai da mai mult de 20 de ani…si nu este vorba de infatisare,neaparat. Pentru ca un om pozitiv in gandire,cand iti vorbeste iti arata adevarata sa infatisare…

    1. Tocmai de asta am propus acest subiect de discuție – pentru că știam că sunt păreri și păreri 🙂 da, modul de a gândi este foarte important și eu cunosc persoane de vârsta mea dar cărora datorită modului de gândire par mai bătrâne decât bunică-mea…

  6. Cred că îmbătrânește atunci când încetează să se mai iubească pe sine, când lasă durerile vieții să o coboare în loc să mai fie puternică.

Lasă un răspuns

