Biblioteca de pe Străduţă · La plimbare pe străduţă

The Book Buying Tag

Săptămâna trecută am văzut o provocare drăguță la Geo și tare mă bătea gândul să o accept. De fapt, mă bătea atât de insistent și de tare gândul încât a aflat și Anto de chestia asta și… hop nominalizarea!  Ce să mai, trebuie să-mi fac timp și să răspund întrebărilor acum!

De unde îți cumperi cărți?

Din librării online mai mult…  stau cam prost cu timpul… Și cu toate acestea când intru într-o librărie fizică pierd ore în șir printre rafturi, ador mirosul de carte nouă care e atât de puternic acolo încât te face să intri în extaz. Prea multe titluri care te îmbie, prea multe povești strigă să fie descoperite… cărțile sunt marijuana mea…

Și totuși, nu intru într-o librărie fizică atât de des pe cât aș vrea. Am menționat deja unul din motivele principale. Un altul ar fi faptul că librăriile online vin tot timpul cu oferte foarte tentante pentru o bookaholică înrăită ca mine.

Plasezi pre-comenzi pentru cărți?

De ce aș face asta? Să stau cu sufletul la gură – o veni, n-o veni. Să mă enervez văzând cum curierul nu mai vine… ce vorbesc de curier, nu vine mailul de expediere a comenzii deși eu am plătit în avans!? Genul ăsta de senzații tari nu-i pentru mine, am lucrat într-un call center pentru un mare magazin din afară – am văzut prea multe, prefer să aștept cumințică lansarea oficială.

Câte cărți cumperi în medie pe lună?

Sunt luni în care nu îmi cumpăr cărți, luni în care cumpăr una sau două, luni în care cumpăr între 20 și 30… pfff, cine vrea să facă acest calcul e invitatul meu, în weekend (cel puțin) prefer să fiu un om doar al literelor (mi se ajung cifrele de luni până vineri). Totuși sunt destul de cumpătată (cred).

Împrumuți cărți de la bibliotecă?

V-am mai povestit, am impresia, că nu mai fac acest lucru tot din cauza timpului prea puțin pe care îl am. S-au du zilele când citeam vreo 90-100 de pagini pe zi.

Care este părerea ta în legătură cu cărțile împrumutate?

Din copilărie și până în ultimul an de master eram un fan al bibliotecilor. De unde bani să cumpăr toate cărțile pe care mi le doream? Ai mei sigur dădeau faliment. Și acum recomand tuturor celor care nu au posibilitatea de a-și cumpăra cărți să apeleze la o bibliotecă… sau există acum tot felul de site-uri și proiecte de book sharing.

Acum că-mi permit, prefer să îmi cumpăr o carte – să știu că pot reveni la ea când vreau, că o pot arunca de perete dacă vreun personaj mă enervează, etc. Nu ofer cărți cu împrumut decât persoanelor care știu că mi le vor înapoia – deși m-am înșelat de câteva ori și aici. (G. dacă citești asta, ți-am împrumutat Dama cu camelii când eram într-a 12-a… mai avem vreo doi ani și o sa avem întâlnirea de 10 ani, poate-o găsești până atunci 😀 ).

Ce părere ai despre cărțile second-hand?

Nu cumpăr din SH în general. Dar dacă ar fi vreo carte care acum nu se mai găsește și ar fi într-o stare acceptabilă (coperți întregi, pagini încă la locul lor) – poate aș face o excepție doar pentru ea.

Îți ții cărțile pe care le citești separat de celelalte?

Nu toată lumea face asta? Eu așa credeam…

Plănuiești să citești toate cărțile pe care le deții?

Normal… sau măcar să încerc să le citesc, nu toate cărțile sunt pentru oricine citește.

Ce faci cu cărțile pe care le deții, dar pe care simți că nu le vei citi niciodată?

Cum am spus mai sus, încerc să dau o șansă tuturor cărților. Dacă totuși nu mă prinde o carte, încerc să îi găsesc cititorul potrivit 🙂 asta dacă e o carte în format fizic, în format electronic nu citesc decât cărți în formate ce nu pot fi transferate altora – nu sunt fanul pdf-urilor descărcate moca.

Ai donat vreodată cărți?

DA! De mai multe ori.

Ți-ai interzis vreodată să cumperi cărți?

Da, când eram studentă – de aia mergeam la bibliotecă. Acum că sunt pe banii mei am mână liberă 😆

Crezi că îți cumperi prea multe cărți?

Nu. N-am niciodată suficiente cărți, nici pantofi, nici rochii, nici gablonțuri, nici cutii de ceai din te miri ce soi. Tot timpul apare câte ceva…

Și-acum e timpul să dau leapșa mai departe… evident, oricine o poate prelua, dar am câteva curiozități: Suflet neînțeles, Dana de la capătul curcubeului, Ecaleopi, Elenis, Călătorule prin viață – vă băgați?

12 gânduri despre „The Book Buying Tag

    1. Îți recomand să faci asta dacă ai posibilitatea, aduci o bucurie cuiva și asta îți dă și ție un sentiment plăcut 🙂 Aștept răspunsurile tale 🙂

Lasă un răspuns

