Fetele de la bar · Poveştile mele

Una din zilele Nevenei

Pluteam pe unda albastră a curcubeului. Eram ușoară ca un fulg, poate de aceea bila uriașă de plumb mă tracta atât de rapid încât toate celelalte culori parcă formau un caleidoscop psihedelic. Verde, violet, roșu, oranj, verde, roșu, oranj, verde, oranj, violet, indigo, violet… Un spiriduș stătea pe bilă și-mi vorbea despre Trump și cât de nașpa o duc americanii acum, dar nu prea mă interesa ce-mi spunea – culorile mă captivau mai mult… roșu, indigo, violet, oranj, indigo, verde… Spiridușul își încetă povestea plicticoasă și mă anunță că urmează stația finală. M-am izbit de zâmbetul fetiței crețe din poza de pe noptiera mamei și m-am trezit.

Un fum înecăcios îmbrăca încăperea. Încă nu-mi dădeam seama unde mă aflam. Îmi era greață și încă aveam senzația aia de plutire tractată. Am închis ochii preț de câteva secunde. Greața tot nu dispăruse, dar măcar puteam distinge prin fum obiecte cunoscute: mobilierul optzecist, dulapul ticsit de prafuri și pilule ciudate, pereții atacați de igrasie, perdelele îmbâcsite…  Zvezdelin dormea pe jos. M-am ridicat cu greu din pat, am sărit peste el, mi-am încheiat bluza și am ieșit. Capul mi se învârtea atât de tare încât era să cad peste o babă cu un nume care îmi tot scapă. Ea s-a uitat foarte urâcios la mine, așa că i-am întors strâmbătura. Babă nesuferită!

Am făcut un pas pe podeaua de ciment a scării și am realizat că sunt desculță, dar nu m-am mai întors după pantofi. Norocul meu e că apartamentul meu e vizavi altfel, cu învălmășeala din cap, greața și răceala cimentului mi-ar fi venit de hac.

M-am dus direct în bucătărie, unde lăsasem instinctiv pe masă niște castraveciori. Am înfulecat unul în grabă și imediat mi-a venit o senzație foarte nașpa… Am fugit în baie și-am vomat.

După mi-am mai revenit. Am făcut un duș rece, m-am schimbat și am ieșit. Niște copii jucau fotbal în fața blocului, mi-ar plăcea să am vârsta lor… dar nu se mai poate. M-am dus la restaurantul Mariei și am comandat niște mektisa* și un pahar de ayran**.  Am mâncat și-am băut pe fugă căci Maria avea chef de vorbă când localul era atât de gol precum era acum, iar eu nu.  De fapt, în zona asta a Sofiei cine să se aventureze? Nu contează cât de bună e mâncarea… în rest totul e gri, dezolant…

După ce am ieșit din zona asta m-am îndreptat spre centru. Peisajul se schimba vizibil, oamenii păreau mai veseli, fără  griji pe chip. Și ca ei aș vrea să fiu, dar când ești o fată dintr-un cătun îndepărtat și ai tăi nu au nici cine-știe ce averi – ce șanse poți avea?

Mi-am continuat drumul admirând clădiri și perechi de îndrăgostiți sau bunici cu nepoți de mână. M-am oprit în fața bisericii Sveta Sofia. Îmi place senzația de liniște care mi-o transmite acest loc… uneori chiar îmi vine să intru, dar nu sunt demnă de asta…

Am continuat să mă plimb până când am văzut cum cerul devine roz. Era timpul să mă întorc, să reintru în rolul de femme fatale… Urmează încă un dezmăț încheiat cu încă o țigară bizară a lui  Zvezdelin. Mereu mă întreb cum de nu o ia razna și Sofia, dar ea are muzica… eu nu am nimic… Asta ți-e soarta, Nevena!

*un fel de gogoși bulgărești

**băutură pe bază de iaurt, apă și sare

2 gânduri despre „Una din zilele Nevenei

  1. Biata Nevena,Sofia,si toate celelalte femei de pe Terra,lipsite de valorile autentice ale iubirii,cazute în viciile sistemului mondial al „omului faradelegii”care alimenteaza fiinta superba creata de Dumnezeu numita ‘om’,cu otravurile iubirii aparente,subiective,relative,moarte lipsite de valorile autentice ale dimensiunilor profunde,sufletesti,tinându-l de milenii într-o existenta ‘moarta’,umbre si naluci ce se zbat pe suprafata Terrei,în întunericul si obscuritatea indusa de alimente si ape otravite de dumnezeul fals,”Mamona” care de milenii însala omenirea cu stralucitoare,atragatoare si tentante însa,false si iluzorii valori ce provoaca moartea sufletelor inocente,inconstiente…

Lasă un răspuns

