Jurnal · La plimbare pe străduţă · Cafeneaua Soarelui · Dezbaterea de Vineri

Femeile moderne sunt frivole?

Ieri iar am chiulit de la sesiunea de dezbateri. Nu știu dacă am vreo scuză. Însă de luni până vineri mă afund în niște chestii prea complicate și uneori ajung acasă și-mi vine să arunc de pereți cu pantofii, geanta și… tot… inclusiv laptopul de serviciu (mai ales cu el, dar când mă gândesc cât costă… prefer doar să-mi imaginez că fac asta!). Capul îmi vâjâie de informații, sune, nume de persoane și cuvinte franțuzești (uneori ajung să românizez unele cuvinte din limba lui Baudelaire, un fel de furculisation pe invers – dacă vreți).

Singurele mele momente de respiro de dinainte de weekend sun momentele în care fie scriu pe blog, fie citesc sau fac o plimbare scurtă prin oraș – și astea-s destul de scurte.

În rest… totul se reduce la job și treburi casnice. Am ajuns să trăim într-un haos organizat în care nimeni nu mai e stăpân pe propria viață. Uneori am senzația că ne-am mașinificat: ne desfășurăm viețile după un program bine-stabilit, ne prelungim capacitățile prin tehnologii complicate și până și momentele noastre de relaxare au ajuns să fie tehnologizate. Și, cel mai rău, ne comparăm constant cu ceilalți de parcă am fi la vreun concurs: cine are cel mai bun job, cele mai cool haine, cea mai tare mașină, cele mai inedite vacanțe, copilul cel mai deștept, animalul de companie cel mai haios, ș.a.m.d. Timpul pentru a ne bucura de lucrurile mărunte e tot mai mic.

Și, uite așa, ajung la întrebare pe care voiam să v-o pun ieri…

Femeile moderne sunt frivole?

Părerea mea este că nu sunt neapărat frivole, dar că societatea ne-a împins spre prăpastia asta. Timpul nu mai are răbdare, ca să-l parafrazez pe Marin Preda, joburile ni se complică și, o dată cu ele, ni se complică și viețile.

Voi ce ziceți? Haideți să dezbatem acest subiect astăzi!

P.S.

Nu mă supăr dacă vă exprimați părerea și despre bărbații moderni, dar cum luna martie este luna femeilor – am zis să le dau mai multă importanță.

15 gânduri despre „Femeile moderne sunt frivole?

  1. Cred ca reperele societatii se schimba mereu….daca ne raportam la vremuri demult apuse…femeile erau ridicate pe un piedestal daca se dezbracau mai mult…in alte vremuri, erau apreciate cele care erau cat mai acoperite….in clipa de fata sunt alte standarde……
    Depinde pur si simplu de perceptia societatii…
    Parerea mea este ca fiecare trebuie sa decida pentru el/ea, nu dupa mentalitatile celorlalti!

    1. Ca bine zici! Gura lumii nici pamantul nu o astupa, deci de ce sa ne luam dupa parerile altora? Oricum totul se schimba foarte repede acum, ce ni se pare perfect normal in momentul asta… maine e imoral… apoi redevine normal …

  2. Cred că depinde de fiece femeie-n parte. Sunt femei cu fustă foarte scurtă, deloc frivole așa cum pot fi unele îmbrăcate până-n gât, dar care au un caracter îndoielnic. Per ansamblu, mania de avea sâni și buze cât mai mari, de a fi fără cusur, mereu, cu vergeturi, riduri și acnee ascunsă sub fard, îmi pare exagerată. Cred că asta împuținează femeia, căci parcă am fi un bibelou care mereu trebuie să arate bine. Și apoi, ce înseamnă frivol? Mie îmi par frivole femeile care vorbesc urât, cele imorale și deșănțate când exagerează voit pentru atragerea atenției…

    1. Bun venit pe străduță, în primul rând! Îmi place foarte mult punctul tău de vedere. Eu cred că femeile frivole sunt acele femei lipsite de miez – de pasiune pentru orice altceva în afară de aspectul lor fizic, adesea vulgare și (din păcate) mediatizate excesiv. Desigur, mai sunt și excepții: sunt femei care par extrem de decent dar care fac paradă cu această calitate a lor considerându-se superioare – aparențele înșeală de multe ori…

  3. Din punctul meu de vedere,ca barbat,nu cred ca aceasta entitate superba,rational-sentimentala numita „Eva”(femeie) poate fi catalogata „frivola”. Femeia „Eva”,este cea mai minunata si paradoxala capodopera vie,fiinta realizata de Creatorul Absolut ,Dumnezeu pentru omul „Adam”,prin care Dumnezeu si-a manifestat IUBIREA ABSOLUTA, pentru omul creat identic,dupa chipul si asemanarea Lui,însa din pricina „neascultarii” ,omul si-a pierdut identitatea de origine,”îmbracamintea nemuririi slavei lui Dumnezeu” ,decazând în tr-o stare asemanatoare cu a celorlalte vietati create de Dumnezeu,neajutorat si vulnerabil,devenind din ce în ce mai disperat în cautarea fericirii,si eternitatii „Paradisului pierdut”,a identificarii cu Tatal.
    În urma cu doua milenii Marele Arhitect al Universului,ne-a trimis pe Hristos Isus,prin „Samânta” femeii,pentru ca prin credinta în El,atât „Eva” cât si „Adam” sa-si caute si sa-si regaseasca identitatea de copii ai Lui Dumnezeu prin,adevarata Cale,Adevar si Viata,sa se identifice cu Dumnezeu Tatal într-o noua dimensiune a perceptiei,duhovniceasca,elevata,în iubire neconditionata,eliberati de sinele adamic,relativ,mort,la o viata noua,tainica „…ascunsa cu Hristos în Dumnezeu. 🙂

  4. Tendinta aceasta spre competitie prosteasca este frivola. Femeile nu sunt mai frivole acum decat alta data, poate doar o buna parte a societatii pune accent pe frivolitati si snobism, femei si barbati deopotriva. Trebuie incurajata creativitatea, originalitatea, pasiunea pentru munca si pentru viata si dorinta de a ajuta, nu doar a te da mare cu aspecte care de multe ori nici macar nu iti apartin sau nu sunt urmare a vreunui mare merit propriu. 🙂

Lasă un răspuns

