Gânduri scrise

It’s beginning to look a lot like… Easter

Totul parcă e la locul lui și totuși… parcă în colțul ăla e ceva ce stă strâmb, dar nu-mi dau seama ce, pffff totul ar trebui să fie lună. Treaba unei femei nu se termină niciodată!

În casă miroase a cozonac și a vanilie. Ouăle roșii stau mândre pe-o farfurie și parcă mi le imaginez discutând ca-n poezia lui Topârceanu.  Sarmalele așteaptă cuminți să fie băgate la cuptor.

Însă au toate astea vreun rost? Toate pregătirile astea exterioare sunt doar niște fandoseli inutile dacă nu-ți cureți și sufletul. Paștele (sau Paștile – eu încă nu m-am lămurit), poate mai mult decât Crăciunul, e despre iertare și reînnoire. Ce rost are să-ți pregătești casa, să ții post, dacă nu-ți cureți și sufletul?

Ce dor îmi e de vacanțele de Paște petrecute la țară… Acolo minutarul și orarul timpului au încremenit, doar secundarul se învârte în gol – altfel, totul ar sta în loc. Oamenii și-au păstrat curățenia sufletelor (bine, majoritatea, că dacă te uiți la știrile de la ora 5 vezi tot felul de specimene, dar orice pădure are uscături). La oraș, în schimb, toți ar trece cu căruțul de cumpărături peste tine doar s-ajungă mai repede la casă… însă cum nu pot din cauza constrângerilor sociale după care trăim, preferă să-ți arunce priviri invidioase. „Norocoaso, ieși cu 10 minute înaintea mea din infernul ăsta! Ietă, a luat ciuperci, eu n-am mai găsit…” – și cine știe ce le-o mai trece prin minte.

Ce simplu și frumos ar fi dacă noi, orășenii, am putea să ne dăm acele timpului înapoi și să le oprim. Să ne recăpătăm și noi simplitatea aceea sufletească… Dar nu prea se poate, așa că revin cu picioarele pe pământ că mai am câteva lucruri de făcut și mai e atât de puțin până la Înviere…

Să aveți sărbători pline de lumină în suflet, nu doar în case! Paște fericit, dragii mei!

28 de gânduri despre „It’s beginning to look a lot like… Easter

  1. O gândire rationala,inteleapta. Toata forfota,îngrijorarile si stresul de sarbatori nu sunt altceva decât pierderea timpului,atât de pretios si scurt,irosit în defavoarea fericirii daruirii de sine,aratate de Hristos prin conjugarea verbului Être,la toate persoanele si timpurile existentialitatii.
    Aceasta metafora,simbol al metamorfozei,si transformarii evolutive a Fiului omului, Hristos,mort în trup dar înviat în Duh,are o profunzime ce depaseste perceptia filozofico-religioasa,într-o dimensiune elevata,eterna,(atemporala) !
    Sarbatori luminate de întelepciune !

  2. Anul acesta am facut ce am putut pentru ca am preferat sa stau cu fetele. Ieri, Vinerea Mare, lumea facea curatenie, mancare, eu eram in parc cu fetele. Astazi ce am reusit sa fac csva, cele mai importante fiind ouale si pasca. Restul nu ma intereseaza, vreau sanatate -toti suntem raciti, nu stiu cum de am ajuns iar, poate luam unii de la altii – pentru ca, sincer, e mai buna decat toate. Diana, iti doresc un Paste ferucit, luminos! Si multa sanatate! 😘🐥🐰💐🍀📚
    PS: Paste si Pasti sunt corecte ambele formulari, depinde de context 😚

    1. E mult mai important sa-ti petreci timpul cu fetele decat sa te aliniezi unor standarde si obiceiuri exagerate…
      Stiu ca Paste si Pasti sunt forme perfect corecte si acceptate, dar mie imi vine mai natural sa spun Pasti, pentru ca am crescut auzind si utilizans forma asta – deci e mai plina de insmnatate pentru mine.
      Paste fericit si plin de lumina, draga mea! Si cel mai important: SANATATE!!!

Lasă un răspuns

