Cafeneaua Soarelui · Dezbaterea de Vineri · La plimbare pe străduţă

Arta

70402d7c14d21e31fb2cb2470911fb9d
sursa foto: .caldwellsnyder.com/bobbie-burgers

Ce anume îți inspiră cuvântul „artă”? – asta m-a întrebat acum ceva timp Anasyllvi. Pentru că nu mă puteam să mă întind prea mult atunci când v-am răspuns tuturor i-am raspuns că arta este „frumusețe, viață și perfecțiune”. Pentru că, nu-i așa, asta este arta. Arta este exprimarea frumuseții în toate stările ei. Este una din bucuriile și, totodată, o manifestare a vieții. Arta este întruchiparea perfecțiunii la care noi doar putem tinde.

Fiindcă astăzi este vineri, aș dori să știu ce vă inspiră vouă cuvântul „artă” și care sunt artiștii voștri preferați! Lista mea de preferințe e destul de lungă, îmi place de exemplu Bobbie Burgers, însă pictorul meu preferat din toate timpurile e Klimt (pictura lui e hipnotizantă, cel puțin pentru mine). Brâncuși e un sculptor genial și mai e și de-al nostru, chiar dacă a petrecut mai mult timp în atelierul din Paris decât în Hobița natală. În materie de cărți îmi știți gusturile. Iar când vine vorba de muzică îmi plac tare multe piesele clasice indiferent de cine le interpretează, parafrazând sloganul celor de la Romantic FM: „MUZICĂ, NU ZGOMOT!”.

Deci, ce spuneți? Haideți să vorbim despre artă vinerea asta!

7 gânduri despre „Arta

  1. In viziunea mea, orice arta este un strop de creatie. Arta este pretutindeni unde oamenii incearca sa impartaseasca cu ceilalti din preaplinul vibratiei pe care o simt in interior, de la operele renascentiste pana la muralele urbane de azi, o pot regasi intr-o sculptura in nisip, intr-o arhitectura fascinanta, intr-un tatuaj, in designul unui pantof. O gasesc intr-o opera de arta culinara, de ce nu, in arta conversatiei. In operele literare, in buchetul unui florar. Sa mai zic de poezie si muzica? de dans? Nu doresc sa fac o insiruire a artelor. Dincolo de toate acestea, arta vietii – de a face fiecare zi cat mai frumoasa atat pentru noi, cat si pentru ceilalti, atat cat se poate – pe aceasta zic sa incercam sa o cizelam cat mai mult, sa devina una dintre misiunile noastre. Multumesc ca ai dezvoltat acest subiect!

    1. Arta e un subiect atat de frumos si complex incat l-am putea dezbate neintrerupt fara se ne plictisim. Daca ne uitam atent o putem regasi oriunde, asa cum ai punctat si tu 🙂

  2. Personal consider ca arta este manifestarea gândirii rational-sentimentale al oricarui om de pe pamânt,exprimata în cuvinte si/sau activitati fizice creative,în toate domeniile si aspectele vietii.
    Universul întreg este arta,o conceptie perfecta,absoluta,o capodopera gândita,proiectata si realizata din IUBIRE ABSOLUTA,prin si pentru IUBIREA manifestata si prezenta pretutindeni unde perceptiile celor cinci simturi au acces si unde ochiul interior al sufletului curat si sincer poate patrunde.

    „Cerurile spun slava lui Dumnezeu ,si întinderea lor vesteste lucrarea mâinilor Lui. O zi istoriseste alteia acest lucru,o noapte da de stire alteia despre el.Si aceasta,fara vorbe,fara cuvinte al caror sunet sa fie auzit,dar rasunetul lor strabate tot pamântul si glasul lor merge pâna la marginile lumii.” (Psalmii 19:1-4)

  3. In conceptia mea, vad arta ca o manifestare a emotivitatii, care sta ascunsa in fiecare din noi. O mai vad, ca o exprimare a binelui, a frumosului si o lupta dusa cu sinele interior, pentru a ajunge la lumina. Arta mi se pare tot ce poate fi cuprins cu privirea, din prima clipa de viata, pana in ultima. Si in ultima secventa, arta este cea prin care ne exprimam , limbajul care ne face umani si iubibili!

Lasă un răspuns

