La plimbare pe străduţă · Recomandări

Învârtitorii de cuvinte ai blogosferei

invartitorii de cuvinte
sursa: harry-potter-aesthetic.tumblr.com

Învârtitorii de cuvinte sunt aceia care au harul de a face cuvintele să plutească prin aer, să le rotească prin aer – mai întâi mai lent, ca într-o horă, apoi mai rapid de parcă-ar fi creat un vortex – și-apoi le așează pe hârtie (din celuloză sau din pixeli) pentru a crea sublimul. Ei sunt adevărați creatori de lumi.

În blogosfera românească găsim mulți oameni care scriu EXTRAORDINAR, care te fac să vibrezi odată  cu gândurile și cuvintele lor. Mi-ar di imposibil să îi enumăr pe toți, așa că am făcut o mică extracție bazându-mă pe primii zece bloggeri care îmi vin în minte astăzi – duminică, 30 aprilie, ora 13:19. Ordinea e pur și simplu aleatorie, după cum vă puteți da seama.

Prima persoană care mi-a venit în minte e o bloggeriță argeșeancă și mă refer, evident, la Claudia și-ale ei gânduri lunatice. Tot ce scrie ea emană sensibilitate, romantism, melancolie, frumusețe. Revin mereu cu drag la blogul ei și, sincer, mi-ar plăcea să scrie mai des. Însă când scrii așa, cu sufletul, ai nevoie de timp.

Dacă tot vă scriu de cuvinte frumoase, de sentimente, de scris cu sufletul în locul mâinilor, nu pot s-o uit pe Denisa. Fire de-o sensibilitate artistică așa cum rar mai întâlnești în era vitezei și-a superficialității, ea e o poetă desăvârșită care-și așează cuvintele în cel mai sublim mod și-apoi le parfumează cu un amestec de flori de liliac și frunze de toamnă.

Trecem acum la o adevărată povestitoare, Adriana. Nu știu de unde-și găsește inspirația, cum de reușește să aibă atâtea resurse interioare, dar vine de fiecare dată cu niște povești scrise cu atâta iscusință c-ai putea să le citești de 100 de ori și tot ți s-ar părea grozave. Și, pentru că ea se pricepe să înșire cuvintele precum mărgăritarul, Adriana mai scrie și poezii.

Pe Potecuța o știm cu toții sau cel puțin ar trebui s-o știm. Postările ei sunt când inteligente, când amuzante, când ambele. Însă din când în când mai vine cu câte-o poezie sau câte-o poveste de stă mâța în coadă de cât de bine sunt scrise și cât de multe transmit.

Sufletul cu versuri nemachiate nu putea să lipsească de aici. Ar fi imposibil să excluzi sau să treci cu vederea așa un blog – plin de suflet și cuvinte frumoase așezate în versuri, dar și în povești extrem de bine scrise. Originalitatea și simțirea se împletesc foarte frumos aici și de aceea revin mereu cu mare drag.

De dulce-sărata Sava ce pot să mai zic? Scrie cu atâta vervă de ți-e și mai mare dragul s-o citești și recitești. Unde mai pui că uneori îți trântește câte un text de te izbește fix în moalele sufletului?

Raluca Ilie e următoarea pe listă. O citesc de câțiva ani și tot nu încetez să mă mir de unde are atâta inventivitate și cum de reușește să transmită atât de bine tot ce își propune. Nu mă mir că e proaspăt câștigătoare de Spring Superblog, fata asta chiar merită la cum scrie!

Eh… și până-acum am vorbit doar despre latura feminină a blogosferei și magicienele (nu știu dacă există acest termen) ei. Dar nici domnii nu sunt mai prejos. Orice listă a bloggerilor care scriu frumos ar fi neverosimilă dacă nu l-ar cuprinde pe Robinson Crusoe – cel care ne scrie niște eseuri atât de frumoase pe Road to Sophistry. Omul ăsta de veșnic îndrăgostit de artă, de frumos, de femeia care îi e dragă, de iubire pur și simplu.

Și-aș putea eu să îl uit pe Cosmin? Ar fi imposibil. Cred că e bloggerul cu cea mai bogată imaginație și cu resurse creative infinite. De-aia eu nu îl văd precum un blogger, ci ca un soi de menestrel upgradat.

Mi se pare că ultimul blogger despre care vreau să vă scriu acum a evoluat mult în ultima vreme. Parcă versurile sale au devenit mai grăitoare, mai expresive și, deși păstrează aceeași notă de melancolie, au devenit mai limpezi. La cine mă refer? La Bogdan, evident, un poet urban în toată puterea cuvântului!

Voi ce alți bloggeri ați mai include pe listă? Ce bloggeri din lista mea citiți?

41 de gânduri despre „Învârtitorii de cuvinte ai blogosferei

  1. Potecuta si Sufletul cu versuri nemachiate sunt minunate. Le citesc de cate ori am timp. Uneori de pe telefon (ceea ce inseamna ca nu pot lasa comentariu, din pacate, pentru ca habar nu am ce am facut de nu ma lasa sa postez).
    Sunt multi oameni minunati care scriu frumos.
    Tu esti printre cei le care ii vizitez de cate ori am ocazia.
    Stiu ce vrei sa spui.
    Sunt locuri unde revii de drag si cu drag pentru ca iti place ce scrie acel om, pentru ca te regasesti si simti ca ai o conexiune chiar daca poate nu ai intalnit in viata reala acea persoana.
    Ana Sylvi (A drop of inspiration) scrie recenzii frumoase, argumentate.
    Ilie Andreea scrie frumos.
    Dumitrita Socianu imi place.
    Pe partea de experiente de viata imi place cum scrie Anca Tanner.
    Lista e lungaaaaaaa

    1. Și eu am problema asta cu telefonul, dar doar cu unele bloguri. Și Andreea și Dumitrița scriu frumos, da, de asta mă temeam: că voi uita pe cineva. Pe Anca Tanner încă nu am descoperit-o, dar pe Ana o citesc de curând și-mi place cum scrie 😀

  2. Multumiri calde, Diana! Ar fi trebuit sa incepi lista cu tine! Esti un invartitor al cuvintelor, fara doar si poate! Le prinzi in jocul piruetelor, le faci sa vibrezi si odata cu ele si inimile noastre! :*

    1. Meriți să fii aici, scrii prea bine 😀 Cred că ești singurul câștigător SuperBlog pentru care m-am bucurat așa cum m-aș fi bucurat dacă aș fi câștigat eu, serios! Mulțumesc pentru apreciere, dar, cum i-am spus și Potecuței: uneori mi se pare că nu o să ajung niciodată să scriu precum mulți dintre voi, cei despre care am menționat aici.

  3. Nu-ţi pot explica ce surpriză frumoasă mi-ai făcut şi cât de mult m-a bucurat tot ceea ce ai scris despre mine! Mă onorează faptul că mă aflu printre cei pe care şi eu îi citesc cu drag şi îi admir mult.
    Mulţumesc tare mult! Eu aş începe lista cu tine 😉

    1. Știi că ești feblețea, Potecuță! Și nu de acum, din antichitatea blogosferică 😀 Mulțumesc pentru apreciere, ești prea drăguță, uneori mi se pare că nu o să ajung niciodată să scriu precum mulți dintre voi, cei despre care am menționat aici.

  4. Ar trebui să nu mai stau în bucătărie cu wordpressu deschis :)) am zis că arunc fuga un ochi pe aici si cand colo, am ars clatita :)) dintre cei nominalizați, nu spun care-s preferați mei, că nu e frumos dar stiu ca fiecare scrie ca fiecare, asta apropo de ce ai spus tu, ca ai impresia ca nu cei scrie niciodata ca cineva. Lucru absolut normal, pentru ca tu esti Diana. Si Diana scrie ca Diana si o face foarte bine.

    1. Îmi pare rău pentru clătită, dau fuga până la mama soacră să-ți trimit câteva drept compensație 🙂 Mă bucur că ți-au plăcut nominalizările. Și… mulțumesc pentru apreciere 🙂

  5. Eu n’am blog,nici cont pe Facebook,dar ma’nvârtesc si va cites cu drag pe toti. Sunteti cu totii minunati,va rog frumos …continuati,caci tot ce exprimati în scris,sunt mici bucati de Paradis…:)

  6. Recunosc ca aprecierea ta si includerea mea in randul preferintelor tale m-a facut sa zambesc, sa ma bucur si chiar sa intru pe linkul Cosmin sa verific daca chiar e vorba despre mine 🙂 Si, era! Am avut o perioada in care am fost mai mult absent din comunitatea noastra de pasionati ai scrisului, absent si fata de placerea cu care scriu. Imi revin. Unii au inceput sa simta acest lucru. Ma bucur sa descopar bloggeri noi, cum am aflat si acum din preferintele tale. Inspiratia pare sa fie foarte binevoitoare cu limba noastra. Dar, ma incurajeaza si faptul ca pentru dintre noi, anii arhivelor coboara spre ani de la care infloreste perseverenta si nelipsita tendinta de a renunta. Bloggeri vechi, bloggeri noi, o familie a cercurilor concentrice in care ne citim si intotdeauna descoperim alte persoane noi incluse in cercurile cu care ne intersectam.
    Multumesc, Diana.

    1. Uneori cu totii avem nevoie de o pauza, Cosmin. Trebuie sa ne regeneram inspiratia si sa ne regasim pe noi, scrisul poate fi coplesitor. Nu aveam cum sa nu te includ pe lista, absent, prezent – trebuia sa fii aici! P.S. Si eu ti-am simtit lipsa, nu-mi mai spunea nimeni povesti!

      1. Am avut un accident, de asta am lipsit. Si, inca nu stiu exact ce s-a intamplat, am dat cu capul de o creanga, mi-a intrat o aschie in palma, ori un lastar m-a fulgerat, de la care m-am inspirat… I-am spus lui Creanga sa ramana contemporan cu mine, dar a ales sa ma umileasca, lasand in jurul meu impresia ca sunt defazat, cu povestile la gat 🙂 Prezent sau absent, povestile mele vor curge ele, in ritmul impus de lovitura 🙂

  7. Imi sunt dragi Robert cu Road to Sophistry. Adriana si ale sale margaritare si Potecuta spre suflet, ordinea e aleatorie, dar o sa ii urmaresc si pe ceilalti, pe Raluca Ilie am gasit-o datorita superblogului si mult mai caut pe acolo.

  8. Unu: mi-ai făcut ziua.
    Doi: clar în lista mea ai fi în top.
    Trei: am recunscut câteva nume pe care le citesc cu mare drag și voi merge cu încredere pe mâna ta să văd cum scriu și ceilalți.
    Patru: mi-ai făcut ziua. 😀 Am mai spus? 😀
    Mulțumesc mult! 🙂 :*

    1. Cat ma bucur ca ti-am facut o surpriza! Nu am vrut sa fie un top, ca nu-mi plac, e doar o lista cu oameni care scriu frumos… si cred ca am uitat cativa 😦 Sper sa-ti placa si celelalte recomandari! P.S. Multumesc, si tu mi-ai facut ziua!

  9. Știi, eu am mai avut surprize plăcute de la tine, unele descoperite chiar după multă vreme, în timp ce căutam una-alta pe google, și am dat de un interviu cu tine, in care iar mă recomandai ca „bună de citit”.

    Dacă ai fi în locul meu, nici nu știi câtă uimire și bucurie poate să încapă într-un om când găsește așa ceva. Realizezi, încă o dată, că merită să arăți scrisului și blogosferei mai mult respect. Nu de altceva, dar eu sunt ba rătăcită, ba pun de-a valma gânduri scrise, într-un timp relativ scurt.

    Lista ta..ad-hoc, e plină de oameni dragi mie, dar am descoperit că nu știam de Cosmisian. Asa ca mi-ai dat temă pentru acasa. Multumesc, Diana, pentru termenul de învârtitoare, mulțumesc pentru acest articol și pentru toate cele de care amintesc mai sus.

    Eu iubesc mulți bloggeri, fie ei cu nume ispititoare gen „ecaleopi”, călători prin viață, sau nimicuri și fantezii, dar și bloguri ale unor oameni care scriu rar: Elly Weiss-blinde love ori blogurile si scrierile Simonei Prilogan. Despre potecute, sweet&salty..nici nu mai insist, insa lista mea ar fi cam lunguta…și din ea nu ar lipsi cei care-mi aduc zambetul, dar mă si tulbura in combinatii irezistibile ..cum sunt Hapi sau Oana Pantazi. Mai nou, descopar pe facebook oameni care scriu atat de frumos fara sa aiba o cutie de adapostit texte, măcar.

    Te îmbrățișez și sper sa am suficientă inspiratie cat sa raman pe segmentul povestilor de viață și din viață, care mă intregesc altfel decat o fac celelalte scrieri. Multumesc, străduță cu iluzii! Să fii iubită!

Lasă un răspuns

