La plimbare pe străduţă · Tonomatul uriaş cu muzică şi poveşti de pe străduţă

Timpul a stat în loc (Noi 6)

peruzea

M-am trezit în mirosul de care îmi era atât de dor: de vopseluri și acuarele, în patul după care tânjeam. Totul era la locul lui, cd-playerul, pânzele, măsuța cu ustensilele lui Henri, până și așternuturile. Părcă nici nu am plecat vreodată, toți anii s-au volatilizat, iar vaporii s-a condensat într-un coșmar și-atât.

De-afară auzeam cum ploaia punea stăpânire pe Montmartre. Sunetul ei se împletea cu sunetele clopotelor de la Sacre Coeur. Simfonia asta a fost întotdeauna una din preferințele mele muzicale.

Henri nu mai era lângă mine. Îl auzeam cum trebăluia prin bucătărie și-așa am realizat cât îmi lipseau diminețile noastre. I-am luat perna și i-am strâns-o în brațe, i-am inspirat încă o dată parfumul. Oare nu cumva ăsta e un vis și urmează să mă trezesc înapoi în realitatea mea fardată cu roz sclipicios?

Deodată, am simțit cum niște mâini îmi cotrobăiau abdomenul de parcă ar fi căutat un loc știut numai de ele… și-apoi mi-a venit să râd din ce în ce mai tare.

  • Oprește-te, nu mă mai gâdila! Op..re…ș..tete!
  • Bine, dacă nu te mai asfixiezi cu perna mea, mă opresc!

Am dat perna deoparte, și l-am privit. Îmi zâmbea cald… nici măcar zâmbetul nu i se schimbase. Parcă încremenise în timp… Zâmbetul, ochii, corpul atent lucrat, pielea adictivă.

  • Uite, ți-am pregătit ceva să mânci… știu că-ți plăceau clătitele, nu știu dacă acum mai poți… din cauza meseriei…
  • Eh, credeam că nu ești genul care crede că modelele trăiesc doar c-o frunză de salată și-atât! I-am spus eu și-am înfulecat o clătită.

Henri a început să râdă. M-a sărutat încet, de parcă-aș fi fost o icoană, apoi mai apăsat, de parcă venea sfârșitul lumii.

Am redevenit noi, Matilde și Henri.

Sfârșit

 

7 gânduri despre „Timpul a stat în loc (Noi 6)

  1. Nu cumva sa te lasi de scris! Totul este atat de fluent, de bine inchegat! Imi plac enorm povestile pe care le scrii! Un articol superb! pur si simplu superb! Si sensibil!

Lasă un răspuns

