Cafeneaua Soarelui · Dezbaterea de Vineri · La plimbare pe străduţă

Dacă m-aș întoarce în timp…

sfaturi

Credeați că am uitat de întrebarea de vineri? Nici gând, am una foarte bună chiar, inspirată dintr-un articol de pe blogul scriitoare Natașa Alina Culea. Nu vă mai țin mult pe jar, iată tema noastră de discuție:

Dacă te-ai putea întoarce în timp și te-ai întâlni cu tine pe vreme când aveai 18 ani ce sfaturi ți-ai da?

Eu, pe vremea aia, credeam că le știu pe toate și că lumea îmi e la picioare. M-aș fi luat la trântă cu oricine și-ar fi pus în cap să mă contrazică și să ignor orice obstacol. La 18 ani iubeam irațional și-mi vărsam trăirile în scris… Ce sfaturi i-aș da eu-lui meu aflat la vârsta marilor schimbări și decizii? Iată lista scurtă:

  • Nu te poți decide asupra facultății? Nu alege calea ușoară… o să vezi când o să ajungi la 27 că o să te dai cu capul de pereți că ai da la inginerie sau măcar ai mai urma un master într-un alt domeniu și nu mai ai timp  de nimic...  Desigur, sunt foarte mulțumită de ce am studiat în facultate și chiar m-ajutat atât profesional cât și personal. Însă nu mi-ar fi stricat și o a doua specializare, să zicem inginerie… În zona în care locuiesc eu asta ar fi o combinație ideală de facultăți, în plus materiile mele preferate au fost (în ordine aleatorie): româna, engleza, fizica și chimia!
  • Nu-ți mai ascunde scrisul – singura definiție a ființei tale este: om care scrie! Aici nu mai am nimic de adăugat.
  • Bărbatul perfect nu există. Asta nu înseamnă, totuși, că trebuie să-i accepți toate defectele, dar nici să-i impui standarde nerealiste! Iar n-am nimic de adăugat.
  • Când o relație se termină, nu-i capătul lumii! Mai ai de sărutat ceva specii de broaște oricum. Nu spun câte că nu-i frumos să dai spoilere.
  • Învață să spui „NU” tare și răspicat. Mai am și acum de lucrat la partea asta…

Cam astea ar fi sfaturile principale pe care i le-aș fi dat vechii eu. Voi ce v-ați sfătui eu-ul de 18 ani?

26 de gânduri despre „Dacă m-aș întoarce în timp…

  1. Pai eu inca nu am trecut pragul maturitatii(daca pot sa zic asa)Nu am decat 17 ani.Sunt un copil!Sper si cred ca inca mai sunt unul.Sau cel putin asa ma vad,un suflet de copil.Nu am realizat prea multe pana la anii astia.Zi de zi sunt confundata cu sora mea mai mica cand e vorba de maturitate:))))Dar daca m-as in timp,acum doi ani sa zicem probabil ca mi-as zice sa nu mai pun la suflet.Poata suna cliseic,dar

  2. Poate suna cliseic,dar cred ca asta mi-as spune:Sa nu mai pun la suflet pentru ca oamenii sunt rai,ei nu stiu ca o vorba te poate rani mai tare decat o palma,nu stiu ca poate tu esti mult prea sensibila ca sa primesti asemenea insulte.Vorbele dor mai mult decat orice,asta o stie toate lumea.Vorbele te marcheaza pe viata,pe unele le uiti,pe altele nu depinde de intensitatea lor.Cred ca asta mi-as spune daca m-as putea intoarce in timp.😊

    1. Mulți înainte 🙂 Stai liniștită – și eu am probleme cu tehnologia uneori. Sfaturile tale sunt foarte bune și sunt oameni chiar mai în vârstă care ar trebui să țină cont de ele 🙂

  3. Eu o singura recomandare i-as da Eu-lui rebel,încapatânat si nonconformist de 18 ani. Traieste-ti viata în ascultare si dependenta de Dumnezeu,cautând neîncetat sa-L cunosti,sa crezi sa speri si sa iubesti neconditionat oamenii,(mai ales dusmanii) asemeni Fiului omului Hristos Isus,acceptând,tolerând,iertând,si rabdând pâna la sfârsit indiferent de consecintele aparente relative prin care vei trece fizic,sufleteste si spiritual,punându-ti toata încrederea în ajutorul Lui,abandonându-ti sinele si viata în voia Lui !

  4. Mi as spunesa.fiu mai ambitioasa, sa insist mai mult cu invatatura si sa aleg o cariera sigura cu mai.multe oportunitati.
    Mi as spune sa nu ma.mai agat de trecut, de vorbe si sa privesc increzatoare inainte, viata poate.avea si momente frumoase, trebuie sa luptam.ptr.ele.
    Si mi as spune sa nu imi mai fac.planuri, nu are.rost ,e pierdere de timp.

    Multumesc frumos!

    1. Cred că e bine să îți faci planuri, dar să fie realiste… la vârsta aia ai impresia că lumea e a ta și nu iei în considerare anumite aspecte… Sfatul numărul doi mi se pare superb!
      Un weekend liniștit!

          1. Nu am stiut care-ti sunt sau ti-au fost materiile preferate, dar se pare ca acestea ne influenteaza scrisul! 🙂 Sau doar pe noi insine, iar scrisul e o caracteristica aparte… Sau poate ma insel.

  5. Fain articol! Mi-a placut!
    Ce m-as sfatui? Sa nu ascult si sa fac ce-mi spune mintea si instinctul…sa fac ce simt eu ca e bine sa fac, nu sa implinesc visele neimplinite ale altora.

  6. Am doar 18 ani, si viata e foarte confuza, inca nu stiu ce fac cu mine si se presupune ca ar trebui sa aleg deja o facultate. Ar fi de ales intre psihologie, filosofie sau comunicare si relatii publice. Acum prea imi zice toata lumea ca nu se face mai nimic cu nici una, dar eu zic ca reusesc, doar, ca sa vorbim in termeni de baza psihologici( ca tot ii visez si noaptea), motivatia intrinseca si cea cognitiva sunt printre trei cele mai eficiente. Acum mai ramane doar sa aleg o data:))). Cu restul vietii, raman tot asa o frunza in bataia vantului, pe deasupra coplesita de scurgerea timpului.

  7. Nu cred că mă aflu în măsură să îi dau sfaturi, căci încă nu am cunoscut-o 🙂 Totuşi, sper că voi reuşi să ating eul meu ideal şi că, undeva în viitor, voi fi cu adevărat mândră de ceea ce am fost şi ceea ce am făcut. Mă bazez pe un principiu: Nu regreta niciodată nimic din ceea ce, într-un moment-cheie, ți-ai dorit nespus! ( am vorbit prea mult despre mine )
    Alegerea facultății este cu adevărat o decizie importantă, la care trebuie să reflectăm mult, însă, sper că nu te va supăra ce spun, experiența facultății te-a modelat ( probabil ) către sinele tău prezent, iar poate un alt drum ți-ar fi luat unele din calitățile tale actuale.

    Oricum, niciodată nu este prea târziu pentru nimic, corect? 🙂

    1. Eh, iti doresc sa ajungi cea mai buna varianta a ta. Nu stiu cat de mult m’ar fi influentat un alt drum ales, dar poate as fi fost mai buna 🙂 prefet sa cred asta. O sambata frumoasa#

  8. Eu daca as da ochii cu mine, cea de 18 ani mi.as spune să fiu mai atenta la ceea ce spun, sa iubesc mai mult, sa iert mai mult, sa ajut mai mult! Sa imi dau voie sa ma destind mai mult, sa fiu mai libertina, sa ma distrez si sa nu mai fiu asa rusinoasa. Sa vad viata ca pe ceva care trebuie savurat, asa cum savurezi o bucatica de ciocolata! Si nu oricare bucatica, ci pe ultima 🙂

Lasă un răspuns

