La feminin · La plimbare pe străduţă · Vise Şi Oglinzi

Ia-ți un bărbat care…

Sâmbătă. Semi-înnorat. „Scrollez” (sau cum s-o zice) plictisită Facebook-ul: nimic nou, știri cu scandaluri, X e la mare, mondenități, Y se pregătește de nuntă, bancuri, horoscoape, teste de personalitate, parodii, Z a distribuit un citat, nșpe mii de metode de a slăbi făcând nimic, rețete… Distribui și eu o amintire dragă și-apoi continui… Hmmm ceva interesant în sfârșit: Alexandra de la Hyperliteratura și-a pus asta la status: „Ia-ți un bărbat care știe să-ți pună sârmă de rufe.” Ding! Asta căutam: ceva inteligent și totuși amuzant. Și da, m-am gândit să fac din ideea asta un articol pe blog pentru că fata asta are dreptate, știți?

Degeaba ai un bărbat cu mușchi, dacă e preocupat doar de aspectul său. Degeaba e inteligent, dacă-i pămpălău. Degeaba e beast in the bed ,dacă e bun doar la asta. Desigur, bărbatul ideal nu există e o fabricație realizată prin colaborarea autorilor de basme sau povești romantice și a regizorilor și producătorilor de filme siropoase. Totuși, țin să enumăr câteva caracteristici esențiale (după mine) pe care un bărbat trebuie să le aibă.

În primul rând, ia-ți un bărbat care nu e convins de faptul că locul tău e în bucătărie sau în dormitor… asta e o concepție tristă, învechită, misogină. Și, dacă e convins de asta, sigur că crede că locul lui e pe canapea, tolănit în fața televizorului înnebunindu-te cu emisiuni politice sau meciuri de fotbal interminabile.

Ia-ți un bărbat căruia nu-i e frică să bată un cui. Și-ar mai trebui să conștientizeze și faptul că ai nevoie de ajutor și când vine vorba de alte treburi casnice, nu să se ocupe doar de chestiile categorisite drept „strict masculine”… să dea și cu aspiratorul, de pildă. Ah, musai să care sacoșele grele când veniți de la hypermarket.

Ia-ți un bărbat cu care ai subiecte comune de discuție. Doar nu o să stați să vă uitați unul la altul ca la un film mut?

Ia-ți un bărbat care are un hobby, fie el și jocurile video. Așa-l ții ocupat și poți să te ocupi și tu de pasiunile tale.

Ia-ți un bărbat care-ți trimite muzică bună sau îți recomandă cărți interesante sau… ambele. Și să nu uităm nici de filme! Asta înseamnă că știe să aprecieze frumosul și că are gusturi bune.

Ia-ți un bărbat care te face să râzi.

Și mă opresc aici c-o dau în siropoșenii.

30 de gânduri despre „Ia-ți un bărbat care…

  1. … si mai ia-ti un barbat caruia sa ii faca placere sa isi petreaca timpul cu copiii, chit ca (deocamdata) sunt ai altora, un barbat pentru care sa fie important ca si tu sa ai (timp pentru) hobby-urile tale, un partener care sa iti caute, pretuiasca si puna in aplicare sfaturile… Ia-ti un barbat care sa se bucure cand ii oferi o inghetata… 😉

  2. Eu cunosc un exemplar care are ca hobby jocurile video si crede-ma, dau dependenta. Cu alte cuvinte, jocurile video sunt, in opinia mea, un viciu sau drog, caci n-am cunoscut pe nimeni care sa le aiba doar ca hobby. Cand le plac jocurile video, apai nu mai termina cu ele si partenera lor ajunge sa aiba atat de mult timp pt ea

    1. Și exemplarul meu e obsedat, dar am făcut un pact: cât timp el se joacă, eu citesc… așa că dacă vrea să mănânce, trebuie să mai scoată și capul în lumea reală… momentan ține :))

  3. Scuze, nu am terminat. Scriu de pe telefon si am apasat din greseala. Voiam sa inchei cu faptul ca are atat de mult timp pentru ea, ca e mai mult singura in relatia respectiva.

  4. Un bărbat „Semi-înnorat”. Eu așa am citit la început și mi-a plăcut; sună poeticește. Și vremea de-afară tot la fel 🙂 este și sună

  5. Oare curățatul și tocatul legumelor pentru mâncare se pune? Că mie asta chiar îmi place să fac. Nu insă și curățenie prin casă.

    Cred că totul ține de o bună înțelegere și de o justă distribuire a activităților. Într-o societate în care și femeia are serviciu, nici nu se poate pune problema altfel.

  6. Ai multa dreptate, eu chiar am gasit un barbat care face toate acestea. Joaca si jocuri video, dar si eu joc cand am timp, asa ca nu vad nimic rau in asta. La fel de bine joaca si fotbal sau tenis, are hobby-uri, ceea ce este excelent, deoarece si eu am. Jocurile video dau dependenta unora, nu tuturor. Nu toti cei care beau o bere devin alcoolici, la fel nici toti cei care joaca jocuri video devin dependenti. Cat despre fotbal, aici suntem amandoi iubitori asadar urmarim meciurile impreuna cel mai adesea, daca nu ne impiedica programul de lucru. De fotbal chiar devii dependent 😛 de unde denumirea „microbisti”.

  7. Are dreptate Alexandra! Iar aici ai completat foarte frumos. Si ca sa raspund unei intrebari puse de Maria in comentarii: Da, exista! Si poate fi chiar si foarte inteligent pe deasupra.
    Nu vreau sa vin cu filozofii de gen enspe mii de feluri de barbati care pot face casnicia/ relatia perfecta. Dau din „casa” si spun doar ca sotul meu gateste cot la cot cu mine, mai ales cand eu sunt ocupata cu jobul. Si chiar ii face placere. Ascultam aceeasi muzica, dezbatem chestii interesante impreuna, iar daca se lasa cu meciuri de cricket, eu sigur ies la cafea cu prietenele, etc.
    Ma bucur mult ca ai adus in discutie genul acesta de problema.

    1. Mulțumesc pentru susținerea ideii 🙂 Filosofii putem creea tot timpul, dar (cred că) aici m-am menținut un aer realist și chiar nu-i greu de găsit așa un bărbat, dacă știi și unde să cauți. P.S. Felicitări pentru căsnicia frumoasă!

  8. Păi și siropoșeniile nu sunt bune? Ia-ți o femeie căreia nu-i e jenă să spună că vrea un bărbat frumos, iubitor, romantic, doar pentru că astfel de lucruri sunt considerate siropoșenii. 😆

Lasă un răspuns

