În trecere pe străduţă · La plimbare pe străduţă

Guest post: Din experiența de blogger cu vechime de 6 ani

A.S.: Pe Antoaneta o știu parcă de când lumea. Blogger cu experiență și mamă dedicată, Anto e una din persoanele pe care le citesc cu drag, fiind sigură că la ea pe blog voi găsi articole pertinente. Tocmai din acest motiv am invitat-o să se abată de pe Drumul vieții (cum se numește blogul ei) și să poposească un pic pe străduță pentru a ne împărtăși lucruri mai bune sau mai puțin bune din experiența ei de blogger. Enjoy!

sursa foto: Pinterest

Din experiența de blogger cu vechime de 6 ani

De ceva timp mă bate gândul să scriu acest articol, dar am amânat nici eu nu știu exact de ce. Subiectul reprezintă ceva la care mă gândesc de mult timp doar că nu am avut ideile clare și nu știam exact ce aș scrie, dar mai ales cum aș transpune în cuvinte ce simt și ce gândesc.

În trecut

Am deschis primul meu blog în 2011. Era un blog dedicat copiilor mei. Da, acele banalități scrise de o mămică, din dorința de a păstra niște amintiri importante legate de proprii copii. Înainte de blog, aveam câte un jurnal pentru fiecare copil, unde notam ceea ce făceau, cum răspundeau la diverși stimuli etc. În fine, chestii banale de copii mici. O dată cu deschiderea blogului Pitici, dar Voinici, am început să notez cum ne jucam, ce proiecte realizam, cum învățam cu ei diverse lucruri de la informații despre animale până la discuții despre sistemul solar, spre exemplu.

În scurt timp, am descoperit mame care făceau același lucru și m-am bucurat enorm pentru că făceam schimb de idei și informații utile pentru a ne crește copiii într-un așa zis homeschooling, adaptat la nevoile și dorințele copiilor noștri.

În timp

După câțiva ani, am primit invitații la diverse evenimente. Inițial am acceptat cu drag pentru că mi se părea că reprezintă o modalitate de a descoperi oameni noi, de a învăța lucruri noi. Dar am descoperit rapid că eram ceea ce se poate numi…de umplutură. Era important pentru organizatori să bifeze un număr de x bloggeri, dar era extrem de important să aducă pe A, B și C pentru că sponsorii asta doreau.

Am început să refuz să mai particip la asemenea evenimente. Nu am considerat că aș dori să scriu un articol pentru o pungă de cadouri mai ales că pot cumpăra singură ce vreau, pot decide eu dacă vreau să scriu despre produsul x ori y fără a primi ceva gratuit.

În prezent

Acum mă amuz pur și simplu când citesc cum se ceartă ca țațele unele bloggerițe …care să apuce porția mai mare. Să ne înțelegem, este alegerea mea să nu particip la evenimente. Cred că au înțeles mulți dintre ei că își răcesc gura de pomană (scuze! își pierd timpul adăugând un nume pe lista de mailuri expediate) întrebând dacă vin la evenimentul x ori y.

Nu pot spune că mă bucur când văd că unele discuții se transformă în ceva derizoriu, dar apreciez ceva ce a afirmat o prietenă bloggeriță, aflată în cealaltă parte a țării. La drept vorbind pentru ce se ceartă? Că una sau alta sunt susținute de soții lor cu afaceri? Că unele au trecut în altă tabără pentru că vor să trăiască din blogging și li s-a promis că se poate? Că unele agenții au structură și platformă, iar altele preferă să meargă după instinct și chef?

Sincer, aceste lucruri nu doar că mă lasă rece, ci îmi dovedesc că am făcut bine când m-am retras discret din acele cercuri. De asemenea, acest tip de discuții mă fac să mă gândesc serios la ceea ce aș dori să fac mai departe.

Am mai avut eu tentative/idei de a renunța la blogging, dar apoi m-am răzgândit. Din august, mi-am acordat un termen până în ianuarie. Dacă persistă sentimentul pe care îl am că e cazul să închei această etapă din viața mea, atunci e clar ce voi face mai departe. Voi trece dincolo…voi alege să nu mai scriu pe blog.

Concluzii

Nu știu cum simțiți voi, ce gândiți, dar eu am ajuns la câteva concluzii în ultimele luni (chiar în ultimul an):

  1. viața dincolo de net este mult mai importantă (exact! viața reală)
  2. nu regret ultimii 6 ani pentru că am avut ocazia să descopăr prieteni minunați în mediul virtual
  3. îmi va fi dor probabil să scriu pe blog, dar mai mult ca sigur voi reveni cu cine știe ce alte idei (îmi place să mă reinventez o dată la câțiva ani)
  4. mi-aș dori să fac altceva (încă nu știu clar ce, dar sper să găsesc răspunsul la această dilemă)
  5. fiecare om are niște priorități în viață, depinde pur și simplu de context și de ce schimbări intervin în viața lui.

Voi ce priorități aveți? Ce plănuiți?

36 de gânduri despre „Guest post: Din experiența de blogger cu vechime de 6 ani

        1. Deci, oricând ai o idee care vrei s-o lansezi pe străduță îmi poți scrie pe mail (dar să îmi spui înainte, căci pe adresa la care duce formularul de contact nu prea mai intru și nu știu cum să schimb acea setare) sau pe facebook-ul blogului 🙂

  1. Diana + Antoaneta = cine srie unde te duce straduta ta pe drumul vietii.
    Pentru mine a adus niste prietenii frumoase, care vreau sa se „intregeasca” si in offline.
    Prioritar cam asta e la mine- familia, ergo putinul timp petrecut pe blogul meu. Ceea ce imi doresc e sa imi gasesc calea, chemarea, straduta sau drumul meu.
    Va pup, fetelor! Va trimit imbratisari si va consider doua „oame” (vorba Emiliei) frumoase inside out! 😘❤🌷

  2. Diana + Antoaneta = cine stie unde te duce straduta ta pe drumul vietii.
    Pentru mine a adus niste prietenii frumoase, care vreau sa se „intregeasca” si in offline.
    Prioritar cam asta e la mine- familia, ergo putinul timp petrecut pe blogul meu. Ceea ce imi doresc e sa imi gasesc calea, chemarea, straduta sau drumul meu.
    Va pup, fetelor! Va trimit imbratisari si va consider doua „oame” (vorba Emiliei) frumoase inside out! 😘❤🌷

  3. Articolele Antoanetei sunt foarte bune, la obiect, fresh. Eu am blogul de putin timp, ceva mai mult de un an insa am avut ocazia sa va citesc si sa va apreciez. Tu vei face ceea ce simti, Anto, vei lua o pauza daca asa iti spune vocea interioara, insa cred ca vei reveni la scris. Eu nu am deschis blogul pentru a castiga ceva si m-as mira sa am ceva de castigat din asta, in afara de satisfactia de a vedea ca sunt oameni din toata lumea care isi rup din timpul lor sa arunce o privire si pe micutul meu blog. Eu cred ca Drumul vietii trebuie sa mearga inainte, mai drept sau mai serpuit, dar tot inainte. ❤

    1. Ana, inca nu stiu ce voi face. Incerc sa ma redefinesc ca om si nu imi dau seama (momentan) daca blogul mai intra in aceasta ecuatie.
      Multumesc mult pentru cuvintele tale frumoase! Esti, alaturi de cativa oameni speciali, una dintre prietenele virtuale cu care m-as intalni oricand 🙂

  4. cred ca in ultima vreme s a pus prea mult accent pe monetizarea blogului si s a spus prea des ca se poate trai din blog, mai ales in randul mamelor, incat s a pierdut scopul initial pentru care multe din noi ne am apucat de scris. la fel ca tine si eu am asistat la discutii si m a facut sa iau o pauza de toate pentru a mi reevalua locul si prioritatile.
    mie imi place blogul meu pentru ca aduna amintiri si ganduri frumoase iar asta va fi mereu prioritar.

    1. Vavaly, ti-am raspuns si pe facebook, dar iti raspund si aici.
      Nu as renunta la blog/blogging din cauza unei dezamagiri legate de monetizare. Nu la asta ma refer. De altfel, acele discutii au fost ceva care m-au relaxat si cumva m-au amuzat pentru ca asa s-a vazut cum gandesc multi. Nu am intervenit pentru ca nu aveam de ce. Ele au de impartit ceva pentru ca se invart in aceleasi cercuri, unde de altfel te invarti si tu, doar te-ai intalnit cu toate din acel grup, de mai multe ori.
      Daca vrei sa scrii, nu te opreste nimeni si nimic. Ti-am mai spus si altadata. Articolele le publici cand vrei tu, despre ce vrei tu. Eu cred ca, daca ai vrea sa scrii, sigur ai face tot posibilul. Aici nu e vorba de monetizare ori de scrierea unor articole gen file de jurnal. Aici e vorba despre propria vointa. Te tin ocupata Dante si Horia? Scrie noaptea. Scrie cand dorm, cand sunt ocupati cu altceva (scoala/somn etc). La fel, tine doar de tine. Nu ai de ce sa fii dezamagita de blog din aceasta perspectiva decat daca ai fii dezamagita de propria persoana.
      In articol, ma refer la faptul ca imi doresc ceva, altceva…inca nu stiu clar ce.Voi vedea. Veti afla la momentul potrivit.

    1. Am luat in calcul sa traduc o carte mai degraba decat sa scriu una. In urma cu cativa ani, aveam in plan sa scriu…incepusem…dar am realizat ca (1) nu am bani sa demarez un asemenea proiect, (2) nu am talent suficient pentru a ma apuca de asa ceva, (3) sunt prea egoista ca sa suport critica bloggerilor si cititorilor 🙂 )))))

      1. Cu 1 poate sunt de acord, nu știu cât de mult ar costa, dar cu punctul 2 nu sunt deloc. Tu scrii foarte bine, cred că trebuie doar să găsești un subiect bun și să începi cu pași mai mici. 🙂

        1. Multumesc, dar nu am curaj si nici talent.
          Eu scriu din impuls, rar se intampla sa am schita unui articol inainte sa incep articolul propriu zis
          Pentru a scrie o carte, iti trebuie talent si multa organizare.
          Am cochetat cu ideea unor povesti pentru copii, le publicasem pe blog, dar cam atat.

  5. Prin 2009-2010 incepusem un blog, jurnalul unei fete, dar exista un moment in care ai nevoie de o pauza si de un nou inceput, eu una asa am avut. Am facut pauza si am luat-o de la capat pe alt blog dar personal nu cred ca as putea vreodata sa traiesc din blog, e mai mult o pasiune decat un job.

      1. E f greu,dar pe vremea cand am inceput eu nimeni nu se gandea la asa ceva, eram su f putini in romania, dar nu me gandeam la asta. Era o bucurie sa ai continut bun, sa fii citit, era suficient. Personal cred ca si acum e suficient, dar nah… sunt multi care o fac strict pt bani si e pacat.

Lasă un răspuns

