Biblioteca de pe Străduţă · Jurnal · La plimbare pe străduţă

Jurnal de noiembrie

jurnal
sursa foto: Pinterest

Săptămâna asta am fost cam tăcută. Ceva nu se leagă, cuvintele nu-mi mai curg așa lin… cred că inspirația mi-a fost răvășită de vreun vânt de toamnă. Am mai postat pe facebook-ul blogului câte un articol mai vechi cu precădere din seria Fetele de la bar (deci dacă vă apucă nostalgia puteți da o raită pe-acolo).

Totul e gri cu câte-o tușă violentă de arămiu și starea asta bacoviană parcă mi-a pătruns și-n sânge și-n suflet. Nu-mi place, știți doar că i-am ridicat un altar imaginar lui Nichita, nu lui Bacovia. Azi e sâmbătă și, prin urmare, voi încerca să-mi canalizez energia creatoare… poate-poate iese ceva. Trebuie să scap de starea asta și să redevin eu, dar cum? Parcă ceva s-a schimbat, nu știu ce, dar simt diferit de la o vreme.

Pe blog e liniște și mi-ar plăcea să fie așa și în suflet, dar mereu se ivește câte ceva. Sau oi fi eu prea sensibilă? Am învățat sau, mai bine spus, realizat că trebuie neapărat să învăț să spun NU tare și răspicat și, așa, voi adăugă un grătar la intrarea în sufletul meu (știți voi, cum spunea Iona lui Marin Sorescu).

Am citit vreo patru cărți (de fapt trei jumătate) de la ultima despre care v-am vorbit (ultimul roman al Natașei):

  • Mă numesc Salma de Fadia Faqir – la ea am renunțat în ciuda subiectului extrem de interesant pentru că mi se părea că autoarea trecea prea repede de la o idee de la alta, jongla prea mult cu prezentul și trecutul pe aceeași pagină și pur și simplu mă obosea. Nu a fost pe gustul meu, dar sunt sigură că sunt cititori care au fost fascinați de ea.
  • Milarepa de Eric-Emmanuel Schmitt – un roman scurt sau o nuvelă mai lungă, nici nu știu ce e. Mi-a plăcut această povestire despre reîncarnare în care nu-ți mai dai seama ce este real și ce este… visare. Povestea se citește ușor și e tocmai bună pentru o după-amiază cum sunt cele de-acum.
  • Sex, shopping și un roman de Alain de Botton – o carte care mi-a stârnit păreri contradictorii, mult prea introspectivă chiar și pentru gustul meu, dar are ceva interesant. Totuși, nu știu dacă s-o recomand.
  • Fetița căreia nu-i plăcea numele său de Elif Shafak – scriitoarea de origine turcă a fost revelația anului pentru mine, e clar. După o carte care mi s-a părut un pic dificilă, o carte pentru copii era exact de ce aveam nevoie – ușoară, amuzantă… Chiar e potrivită și pentru un adult și în mod clar o vor citi și copii mei (când voi avea) pentru că sigur le va deschide apetitul și pentru alte cărți!

Acum… caut idei de lectură. Poate sunt într-un soi de reading slump, nu știu… Se pare c-am picat într-un spleen generalizat.

Ascult ultimul album al lui Taylor Swift, bine… piesele care au apărut pe net. Și știți ce? Mă cam regăsesc în ele. O fi bine, o fi rău? Da, am și eu plăcerile mele vinovate… pe lângă Tay mai bag și Selena Gomez (tot sunt ele BFF) – na, am zis-o 🙂

Îmi doresc un concediu cât mai departe de-aici, pe alt continent sau poate pe altă planetă (dar deja exagerez cu asta… cred). Trebuie să scap de starea asta, dau regatul meu pentru asta!!!

Voi ce mai faceți?

♥Illusion

 

15 gânduri despre „Jurnal de noiembrie

  1. Jurământul de rătăcire al Anei Barton l-ai citit? Pentru o zi ploioasă sau gri-bacovian merge ca unsă. Şi te scutură tare.
    În rest, eu sper să-ţi revină inspiraţia, e doar o perioadă, ca virozele. Ne apucă pe toţi pe rând dar trece.
    Să ai o zi frumoasă!

  2. ,,dau regatul meu pentru asta” mă ducecu gândul la ,,Ţi-aș fi dat un regat să fii fericit…” (Mădălina Manole – ,,Tu n-ai avut curaj”)…
    Eu cred că mai există o șansă, cât de mică, ca luna noiembrie să capete niște nuanţe plăpânde de verde, de albastru…
    În ce privește cărţile menţionate, voi citi, cu siguranţă, și Milarepa și cartea formidabilei Elif 😀
    Îţi doresc un week-end și un noiembrie cu soare în suflet!

      1. Îti va placea cu siguranta si-ti va deschide noi ferestre spre cunoasterea istoriei omenirii. Dealtfel autorul nu face decât sa dezvolte si sa dea o forma si aspect de aventura romantica, si placuta perceptiei cititorului, pasajului mentionat în Biblie.
        Un Week end sublim !

Lasă un răspuns

