Trafic

trafic
sursa foto: oatboats.tumblr.com

Dimineață de noiembrie. Rece (de ce nu mi-oi fi luat eu bereta?). Ceață groasă, bogată… Mă închei si la nasturele de la gât al paltonului pe care-l lăsasem liber. 50 de pași și am ajuns în stație. Aproape că nu văd la orizont, mă uit la telefon: 07:59…. Mai am, autobuzul trece pe la și cinci.

Un zgomot de sirenă parcă străpunge ceața și auzul puținilor oameni aflați pe stradă. Pfff, să vezi ce zi bună va fi azi! După mașinile de intervenție sosește și autobuzul meu. Încă puțin și în curând voi ieși din Pitești și voi intra pe DN73. Știu drumul ăsta și cu ochii închiși. Îl fac de când eram în liceu aproape zilnic, cu mici pauze după terminarea masterului. (Singura diferență e că înainte traseul meu era Mioveni-Pitești, iar de câteva luni am schimbat direcțiile.) Îi cunosc toate gropile. Îmi dau seama când se acoperă una și locul în care va apărea alta – e un ciclu, la fel ca lucrările constante de pe marginea carosabilului din Mărăcineni.

În autobuz liniște. Doar radioul emite sunete, o piesă veche, cred că Beatles. Privesc pe geam, nu prea se vede mare lucru, dar știu fiece casă, și chiar și unele mașini care trec… suntem mulți navetiști pe traseu. E un pic aglomerat, dar nimeni nu se poate plânge azi.

Luăm curba la Ciumești. Urmează pasarela peste calea ferată și, imediat după ce coborâm de pe ea, câteva fabrici. Câmp. O casă părăsită ce recent a fost cumpărată și va fi transformată într-un sediu de firmă (se zvonește că de logistică). Podul peste Râul Doamnei, de obicei îmi place peisajul, dar acum nu văd nimic. Cimitirul și biserica micuță. Discoteca cu statuia lui Elvis (mda, do not ask about it).

Privesc spre telefon și, când am ridicat privirea din el deja am cotit spre uzină. Aici e ceva mai aglomerat, autobuzele cu muncitori care au terminat schimbul trei se mișcă parcă în șir indian, unul în care intră și autobuzul nostru. Acum la radio auzim știri…

Ajungem la poarta 3, tot aglomerat. Prin ceață pot distinge steagurile: Dacia, Renault, România, UE, Franța. Ne continuăm drumul agale, coborâm dealul, doar pentru a-l urca din nou după vreo 100-200 de metri… și-am ajuns la destinație.

Hai că am ajuns la timp, să vedem la întoarcere. De obicei se cam aglomerează după 16 la complexul Slava și cam în tot Piteștiul…


P.S.

Articoul inspirat dintr-o temă Flash 24 de săptămâna trecută de pe Literatura ca utopie.

14 gânduri despre “Trafic

  1. M-ai făcut să mă gândesc și la naveta mea zilnică. Anul acesta este un drum de 27 de kilometri, drum pe care am ajuns să cunosc nu numai gropile sau casele de pe marginea drumului, ci până și partenerii de trafic, cu unele mașini care nu ies din viteza de 40 kilometri pe oră, dar și cu cei care, indiferent dacă pe mijlocul străzii este linie continuă, te depășesc în mare viteză și te obligă pe tine să frânezi, pentru a nu periclita traficul. Mereu sunt aceleași mașini.

    Mi-a plăcut cum ne-ai descris drumul. Să știi că-mi pusesem în minte ca la unul din drumurile mele spre casă să o iau pe acolo, iar tu nu ai făcut decât să-mi întărești și grăbești decizia.

  2. M-ai făcut să mă gândesc la naveta mea către lucru… 40 km distanță de orașul meu. La fel, o rutină zilnică… știu pe la ora x cam pe unde sunt. Aștept trecerea linilor de cale ferată deși știu că în câteva minute sunt la lucru și de cele mai multe ori n-am chef. Ascult muzică în căști până când mai gata ajung și le îndes repede în geantă să nu le pierd. Sunt doar vreo 9 luni și ceva de când am traseul ăsta dar zici că-l am de-o veșnicie.
    Anyway, frumoasă descriere. 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.